--> להתכונן לזיקנה מהפן המישפטי, מאת עורכת דין אורלי סונה | BliGil - משפחה ויחסים

להתכונן לזיקנה מהפן המישפטי, מאת עורכת דין אורלי סונה

גיל חמישים ואפילו חמישים פלוס, בעיקר בשנת 2020 הוא עדיין גיל צעיר. אבל חלקנו כבר סבים וסבתות, ועוד לא המציאו את המכונה שתעצור את הזמן או ...

גיל חמישים ואפילו חמישים פלוס, בעיקר בשנת 2020 הוא עדיין גיל צעיר. אבל חלקנו כבר סבים וסבתות, ועוד לא המציאו את המכונה שתעצור את הזמן או שתחזיר את הגלגל אחורה ולכן מה שצפוי לכולנו כאחד זו הזדקנות.
כל אחד יעבור את התקופה הזו אחרת- אם צלול ובריא עד יומו האחרון או במחלה, זקנה שתקפוץ פתאום או תגיע לאט, וגם מקרים של דמנציה ואיבוד היכולת לתקשר עם הסביבה.
כשזה יקרה, אתם רוצים להיות מוכנים ובעיקר- לא להפיל את הכל על הילדים. לכן יש מספר דברים חשובים שחייבים לבצע ולדאוג להם בכדי למנוע מילדינו לחוות תסכולים, כאב לב, וקושי עצום בטיפול בנו כאשר אותו יום יבוא.

צוואה:
הצוואה תפקידה לצוות את רצונו של האדם לאחר מותו ולמנוע סכסוכים בתוך המשפחה על הירושה. לא צריך להסביר כמה חשוב להשאיר אחרייך צוואה חוקית ומסודרת, ועם זאת רוב האנשים לא נוהגים לעשות זאת.
ישנה חשיבות רבה לעריכת צוואה כאשר שני בני הזוג צלולים בדעתם- על מנת לסדר מראש את כל חלוקת הירושה בצורה הכי קלה לביצוע בעתיד.
ארבעת הצוואות המוכרות על פי חוק הן: צוואה בכתב יד, צוואה בעדים, צוואה בפני רשות וצוואה בעל פה. הצוואה הנפוצה ביותר הינה צוואה בעדים- כאשר ברוב המקרים מדובר בצוואה אשר נערכת ונחתמת בפני עורך דין המומחה בתחום, שאחראי להוציאה לפועל בבוא העת.

טופס 'אריכות ימים':
טופס זה הינו טופס בנקאי אשר במצב בו אחד מהשותפים בחשבון (לרוב בן/בת זוג) נפטר, מאפשר לשותף השני להמשיך ולהתנהל בחשבון כבעבר.
במקרים בהם לא קיים טופס כזה- חשבון הבנק יוקפא עד אשר יקבל הבנק צו ירושה רשמי וחוקי המאפשר לשותף הנותר להמשיך להתנהל בחשבון.
יש לפנות לבנק ולבקש למלא ולחתום על טופס 'אריכות ימים' הנקרא גם 'טופס היוותרות בחיים' על מנת לא להשאיר את הנותר בחיים ללא יכולת להתנהל בחשבון הבנק.

ייפוי כוח מתמשך:

ייפוי כוח מתמשך הינו מסמך משפטי אשר נערך על ידי עורך דין מוסמך לצורך כך על ידי משרד המשפטים שנקרא הממנה- הוא אשר נותן את ייפוי הכוח. מיופה הכוח הינו האדם אשר הוסמך על ידי אותו עורך הדין. בנוסף, ישנו מיודע- אדם אשר מקבל עדכונים על הפעולות של מיופה הכוח ומוודא שהוא אכן שומר על האינטרסים ומתנהל באופן תקין.
ייפוי כוח מתמשך מתרכז בשלושה תחומים עיקריים- התחום האישי, תחום הרכוש, והתחום הבריאותי.
התחום האישי עוסק בכל העניינים האישיים של האדם- צרכים יומיומיים, עניינים חברתיים, רווחה אישית וכדומה.
תחום הרכוש עוסק במינוי מיופה כוח ליצירת רצף במענה ובשמירה על אינטרסים כלכליים, כגון הלוואות או תשלומים שוטפים שיש לנהל באופן שוטף כמו לדוגמא השכרת דירה. הממנה רשאי לקבוע מתווה שעל פיו יפעל מיופה הכוח, או להותיר לו את הסמכות לפעול בשמו של הממנה תחת ההגבלות הקבועות בחוק.
התחום הבריאותי עוסק בעניינים רפואיים בלבד או הליכים רפואיים מוגדרים מראש.

אפוטרופסות:   

כאשר לא נערך ייפוי כוח מתמשך ואדם קרוב נמצא במצב שאינו מאפשר לו לקבל החלטות בנוגע לענייניו האישיים- כספיים, משפטיים ובריאותיים- יש למנות עבורו אפוטרופוס, אדם אשר יהיה אחראי עליו ועל קבלת החלטות עבורו, לטובתו.
בית המשפט הוא זה שקובע האם מגיע לאותו האדם אפוטרופוס ואם כן מי הוא יהיה. על מנת לקבל את האישור לכך יש להציג בפני בית המשפט מסמכים רפואיים החתומים על ידי רופאים מוסמכים שאותו אדם אינו יכול לתפקד באופן עצמאי ולקבל החלטות עבור עצמו בצורה מושכלת.
כמו כן בית המשפט הוא זה שיקבע אם מינוי האפוטרופוס יהיה קבוע או זמני ולאילו תחומים הוא יהיה תקף.

תומך החלטות:
כאשר אדם יכול לקבל החלטות בעצמו אך רוצה להיוועץ עליהן ולקבל עזרה טרם קבלתן ניתן למנות עבורו תומך החלטות. אדם זה תפקידו להדריך, לייעץ ולסייע בקבלת החלטות ללא שלילת הבחירה האישית והחופשית של מקבל ההחלטות.

מסמך הבעת רצון: כאשר אדם משמש כאפוטרופוס על פי דין בעבור קטין או אדם בוגר יותר, במסמך הבעת רצון ניתן להגדיר מי יהיו האפוטרופסיים בדין עבור הקטין או האדם בוגר יותר. גם כאן ניתן להגדיר מתווה מפורט או להותיר את המושכות בידי מיופי הכוח בהחלטות חשובות בחיי הקטין. 

אם יקרה ותאצלו בעתיד לטפל בבן /בת הזוג שלכם, או שהילדים שלכם יאלצו לטפל בכם, כדאי שתדעו את זכויותיהם על פי חוק:
· חוק דמי מחלה- מעניק זכאות להיעדרות מהעבודה בשל מחלת הורה או בשל מחלת בן זוג, על חשבון ימי המחלה.
· זכאות לקבלת פיצוי פיטורין- מעניק זכאות לפיצוי פיטורין, עבור התפטרות שנבעה בשל מצב רפואי של בן משפחה.
· פקודת מס הכנסה- מעניקה זיכוי במס על השתתפות במימון סידור מוסדי של הורה.
· חוק הבטחת הכנסה- מעניק זכאות לקבל הבטחת הכנסה ללא צורך במבחן תעסוקה, למי שמטפל בבן זוג חולה.

האמור אינו מהווה ייעוץ משפטי ואין להסתמך על האמור מבלי להיוועץ בעו"ד הבקיא בתחום.

עורכת דין אורלי סונה מתמחה בדיני משפחה https://bit.ly/2N33wJv

תגובות

BLOGGER: 4
Loading...
שם

גישור,3,טיפול,2,יחסים,6,יעוץ,10,
rtl
item
BliGil - משפחה ויחסים: להתכונן לזיקנה מהפן המישפטי, מאת עורכת דין אורלי סונה
להתכונן לזיקנה מהפן המישפטי, מאת עורכת דין אורלי סונה
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgEdB69EwOO-w1p1tiQ3OOY6VMouu2w2yJhg4z-zgQyRzavTGa3qn5qF73YHzXQ9sHK4QSL_HS3-EAkrhkzsqLHBRHsJjbcLUZPWltxow63DBFdWA9tkignkiB1gR-R0UgP-nugfz-JWvaO/s1600/administration-agreement-banking-blur-618158.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgEdB69EwOO-w1p1tiQ3OOY6VMouu2w2yJhg4z-zgQyRzavTGa3qn5qF73YHzXQ9sHK4QSL_HS3-EAkrhkzsqLHBRHsJjbcLUZPWltxow63DBFdWA9tkignkiB1gR-R0UgP-nugfz-JWvaO/s72-c/administration-agreement-banking-blur-618158.jpg
BliGil - משפחה ויחסים
http://family.bligil.co.il/2020/01/blog-post.html
http://family.bligil.co.il/
http://family.bligil.co.il/
http://family.bligil.co.il/2020/01/blog-post.html
true
3012596660710644700
UTF-8
טוען את כל הרשומות לא נמצאו רשומות כל הכתבות קרא עוד השב בטל תגובה מחק By Home עמודים רשומות כל הכתבות מומלץ עבורך! תגיות ארכיון חיפוש כל הרשומות לא נמצאו נתונים התואמים לנתונים שהזנת חזרה לעמוד הבית ראשון שני שלישי רביעי חמישי שישי שבת יום א יום ב יום ג יום ד יום ה יום ו שבת ינואר פברואר מרץ אפריל מאי יוני יולי אוגוסט ספטמבר אוקטובר נובמבר דצמבר ינו פבר מרץ אפר מאי יונ יול אוג ספט אוק נוב דצמ עכשיו לפני דקה לפני $$1$$ דקות לפני שעה לפני $$1$$ שעות Yesterday לפני $$1$$ ימים לפני $$1$$ שבועות יותר מ-5 שבועות עוקבים עקוב THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share. STEP 2: Click the link you shared to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy