--> עצות לגרושים מאוחרים, מאת דגנית אלישיב עו"ד | BliGil - משפחה ויחסים

עצות לגרושים מאוחרים, מאת דגנית אלישיב עו"ד

אם בעבר אנשים לא מיהרו להתגרש ונשארו ביחד עד הסוף, הרי שהמגמה בשנים האחרונות היא למצות את החיים עד תום ואנחנו עדים ליותר גירושים בגילאים ...

אם בעבר אנשים לא מיהרו להתגרש ונשארו ביחד עד הסוף, הרי שהמגמה בשנים האחרונות היא למצות את החיים עד תום ואנחנו עדים ליותר גירושים בגילאים מאוחרים. לרוב זה קורה לאחר שהילדים גדלו ועזבו את הבית והזוג מגלה שאין לו סיבה להישאר ביחד יותר, או כשאחד מבני הזוג יוצא לפנסיה ונמצא יותר בבית, והוא לא מוצא את עצמו או שהנוכחות השונה שלו מפריעה לבן/בת הזוג.

אם אצל זוגות צעירים המחלוקת העיקרית היא על חלוקת זמני השהות עם הילדים וגובה תשלומי המזונות, אצל זוגות מבוגרים יותר המחלוקת העיקרית היא על הרכוש שצברו במהלך הנישואין. לא משנה באיזה גיל בחרתם להתגרש, תמיד חשוב להתנהל בחוכמה ולא בצורה אימפולסיבית ולבזבז כספים וזמן.

הנושאים החשובים שכדאי לדון בהם כמתגרשים בגיל מאוחר:

לדאוג לכספי הפנסיה– זוגות המתגרשים בגיל מבוגר קרובים יותר לגיל הפנסיה והחשש לאבד אותה, אחרי שצברו את מרבית השנים, גדול. חשוב להגיע לפתרונות יצירתיים (ויש כאלה) מבלי לפגוע בכספים שנצברו.

להחליט על עתידו של עסק משותף – אם בני הזוג הקימו עסק משותף, משגשג ומניב, יש להחליט כיצד להמשיך לפעול. השאלה הראשונה שיש לשאול היא האם בני הזוג עבדו יחד בעסק ויוכלו להמשיך לעבוד אחרי הפרידה? ואם לא, להחליט מה הלאה- האם מוכרים את העסק לצד ג, או שצד אחד קונה החוצה את השני.,

לעדכן ביטוחים
- ברוב המקרים בן/בת הזוג רשומים כמי שמקבל את הכספים אם חלילה קורה משהו למבוטח. חשוב לעדכן את הביטוחים ולרשום את הילדים או דמות אחרת כמקבל הכספים במקום בן/בת הזוג הבקרוב לשעבר.

לערוך ייפוי כוח מתמשך – אחרי שהחלטתם להתגרש, חשוב לשים דגש מי יקבל החלטות במקומכם וחשוב לעשות זאת בעודכם בחיים, כשכושר ההחלטה שלכם תקין.. אם את החלטות הרות גורל היו מופקדות בדרך כלל בידי בן/בת הזוג, חשוב לבחור להפקידן בידי אנשים קרובים אחרים, ילדים או אחים.

לערוך צוואה
- צוואה מומלץ לערוך בכל גיל עם דגש על הגיל השלישי, ובמיוחד כאשר נפרדים ומתגרשים. אם יש פטירה באמצע תהליך הגירושין לבן הזוג יש זכויות מהעיזבון ומהכתובה. צוואה נכונה יכולה להסדיר את כל הסוגיות האלה מראש, מבלי שהיורשים יצטרכו להתעסק עם הנושא.

לעדכן אבל לא לערב את הילדים והנכדים– אפילו אם הילדים גדולים אל תערבו אותם. ילדים תמיד ירגישו כאב ואובדן כאשר הוריהם מחליטים להיפרד, גם אם כבר הורים בעצמם. הם לא חלק ממסגרת מקבלי ההחלטות ולכן חשוב ליידע אותם אך לא לערב אותם. כמו כן חשוב להיפרד יפה ולזכור שמהנכדים לא מתגרשים ולכן יש להחליט מראש מה קורה עם חגיגות משפחתיות.

לדאוג בנושא עבודה- אם צד אחד נהג להיות בבית, האישה לצורך העניין, והיא מתגרשת היום בגיל מבוגר, נושא פיצוי בגין פערי השתכרות (לו עבדה) או מתן מזונות אזרחיים צריך להיות נדון לגופו של ענין ויש לתת לכך מענה הולם.

גירושין בגיל מבוגר קלים יותר מהרבה בחינות אבל גם דורשים התייחסות מחושבת ואחראית. מומלץ להתייעץ עם כלכלן בכדי שיעשה סדר בנכסים ובחלוקה שלהם. כמו כן, פרק ב' הוא בהחלט אופציה גם בגילאים מבוגרים יותר, ולפני שאתם ממהרים אליו- עשו הסכם ממון בכדי להגן על הרכוש והנכסים שצברתם ולמנוע חלוקה נוספת שלהם.

דגנית אלישיב עו"ד ומגשרת www.gishur1.co.il

תגובות

BLOGGER: 3
Loading...
שם

גישור,3,טיפול,2,יחסים,6,יעוץ,10,
rtl
item
BliGil - משפחה ויחסים: עצות לגרושים מאוחרים, מאת דגנית אלישיב עו"ד
עצות לגרושים מאוחרים, מאת דגנית אלישיב עו"ד
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhxvrGJBb9UMB51BF0X5cgIa-e6fLopm99z2liMPHB-a5eeG89JhA-ZHAP0lEnnwpM-KjPJnO23S5cwK59hh2mkA5HOu4UwoCUDB2MoyiNXrQS-MSyKES2QJ0KDz09yxdcPUp1Dy2jdx1_a/s1600/druaho.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhxvrGJBb9UMB51BF0X5cgIa-e6fLopm99z2liMPHB-a5eeG89JhA-ZHAP0lEnnwpM-KjPJnO23S5cwK59hh2mkA5HOu4UwoCUDB2MoyiNXrQS-MSyKES2QJ0KDz09yxdcPUp1Dy2jdx1_a/s72-c/druaho.jpg
BliGil - משפחה ויחסים
http://family.bligil.co.il/2020/06/blog-post.html
http://family.bligil.co.il/
http://family.bligil.co.il/
http://family.bligil.co.il/2020/06/blog-post.html
true
3012596660710644700
UTF-8
טוען את כל הרשומות לא נמצאו רשומות כל הכתבות קרא עוד השב בטל תגובה מחק By Home עמודים רשומות כל הכתבות מומלץ עבורך! תגיות ארכיון חיפוש כל הרשומות לא נמצאו נתונים התואמים לנתונים שהזנת חזרה לעמוד הבית ראשון שני שלישי רביעי חמישי שישי שבת יום א יום ב יום ג יום ד יום ה יום ו שבת ינואר פברואר מרץ אפריל מאי יוני יולי אוגוסט ספטמבר אוקטובר נובמבר דצמבר ינו פבר מרץ אפר מאי יונ יול אוג ספט אוק נוב דצמ עכשיו לפני דקה לפני $$1$$ דקות לפני שעה לפני $$1$$ שעות Yesterday לפני $$1$$ ימים לפני $$1$$ שבועות יותר מ-5 שבועות עוקבים עקוב THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share. STEP 2: Click the link you shared to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy