--> "הביחדנ'ס" של הזוגיות בחגים - סיוט או נס, מאת מתי ויינברג | BliGil - משפחה ויחסים

"הביחדנ'ס" של הזוגיות בחגים - סיוט או נס, מאת מתי ויינברג

במהלך רוב ימות השנה, הזוגיות נפגשת לה בסוף היום או בסופי שבוע. יש זוגות שיודעים לנהל ולקחת את הזוגיות בסופי יום או סופי שבוע למקומות של ...

במהלך רוב ימות השנה, הזוגיות נפגשת לה בסוף היום או בסופי שבוע. יש זוגות שיודעים לנהל ולקחת את הזוגיות בסופי יום או סופי שבוע למקומות של תשומת לב, שיחות, טיולים, בילוים ורומנטיקה, השאר כנראה מונחים ונרדמים מול הטלוויזיה... 

אלא שאז מגיעים החגים המייצרים מצב צבירה לא שיגרתי ולחלקם אף מעיק וכזה שלא מאפשר מרחב.....

עליהם באתי לדבר איתכם, כי אוטוטו פסח בפתח....

תופעה ידועה מתרחשת מידי שנה, פניות של זוגות לאחר חופשת החג וחול המועד לבקשת פתיחת תיקים להליכי לגירושין.
ברור הוא כי לא החג והביחדנ'ס הביאו לכך, הם היו רק המאיץ ליחסים שהינם מורכבים, לא מובנים, לא מתוקשרים נכון, וחג כזה או אחר בתוספת ויכוח או מריבה היוו את "הקש ששבר את גב הגמל".

עבור הרבה זוגות, חגים שווה משברים, איפה נחגוג, עם מי נחגוג, למה שוב עם הורים ואחים/ות שלך והגיסים/ות החמוצים/ות שאני לא סובל\ת.. וכן הלאה, אבל ניחא סוגיות אלה, עבור לא מעט זוגות עצם השהייה הלא מורגלת, הלא מפותחת בינהם להיות ולהנות אחד עם השני, זו סיטואצייה בעייתית.

הרי בחרתם להיות זוג - אז מתי? רק בין שמונה בערב לשמונה בבוקר, מינוס שעות שינה...
בימים של שיגרה, בני זוג לעיתים "בורחים" להם למקומות מיפלט כמו העבודה, המחשב, שינה מוקדמת, טלוויזיה, אבל באינטנסביות של שהייה יחד בכמה ימי חופשה, צצים הקשיים, ולפתע אנו מגלים כי "המלך עירום".

זוגות שלא מכירים את היכולת לבלות אחד עם השני, נכנסים למערבולת של שיעמום, מייצרים רגשות שלילים אחד כלפי השני, נוצר מתח, שמייצר מריבות וכעסים, אז מה הפלא שחלקם שונאים/ות החגים.

לרוב שחוקרים את הנושא בפגישות זוגיות, מגלים כי מתחת לפני השטח ישנן לא מעט בעיות שלא טופלו ושלא שוחחו עליהם ונישמרו מזה זמן בבטן - כמו למשל:
חוסר ביטחון בקשר, פיחות ביחסי האהבה והמין, חוסר נוחות באינטימיות מסיבות שונות, תחושות שמביאות להעדפה להיות לבד בגלל מריבות עבר, תסכולים, ביקורתיות יתר, ויכוחים ועכבות.

ישנם זוגות, אשר דווקא בחג מקדישים יותר זמן בתעסוקת הילדים, ובסופו של דבר מוצאים את עצמם ללא מנוחה, כוחות וזמן איכות לעצמם, ללא חשק ורצון לקיים יחסי מין, ומגדילים בכך את השחיקה והמתח בזוגיות.

בעיות שכאלה מוכרחות להיות מטופלות ואסור לסחוב אותן לאורך זמן, יש לייצר תקשורת, או לפנות ליעוץ כדי להחזיר את השיתוף והאמפטיה ולהסיר את המתח הנצבר.
המטרה בסופו של דבר היא להיות ולהנות מהביחד, שבניהול נכון יש לו תרומה רבה ומשמעותית לזוגיות ולאושר האישי. ואז חופשות שכאלו מטעינות אותנו ברצון לעוד חופש וביחד.

המלצות לעבור לשרוד ובעיקר להנות מהביחד בחג:
1 תכננו מראש את החג- כנסו לפרטי פרטים.
2 קיבעו מראש סדר אצל מי חוגגים את החגים ותמנעו ויכוחים ומתחים מיותרים.
3 תכננו את החג בין פעילות הילדים לבין הפעילות האישית, הזוגית האינטימית שלכם.
4 אמצו מילת מפתח שתעשה לכם נפלא - ה ת ח ש ב ו ת. כן, נסו להכיל דברים שכל אחד אוהב במינון הנכון ותראו כי זה עשוי להוסיף לכם להרגשה מאוד טובה.
5 נקודה נוספת למחשבה וישום שמצויינת לחופשת חג זוגית (אבל טובה לכל ימות השנה) מתן תשומת לב ורגישות, מחוות קטנות ואיכפתיות, ותראו יחד איך צלחתם את החג ושידרגתם את הזוגיות.

בתאבון ובאהבה, מתי וינברג - מטפל ויועץ זוגי
העמוד המקצועי של מתי וינברג בפייסבוק
ערוץ הראיונות של מתי וינברג ביוטיוב
אתר האינטרנט של מתי וינברג

תגובות

BLOGGER: 1
Loading...
שם

גישור,3,טיפול,2,יחסים,6,יעוץ,10,
rtl
item
BliGil - משפחה ויחסים: "הביחדנ'ס" של הזוגיות בחגים - סיוט או נס, מאת מתי ויינברג
"הביחדנ'ס" של הזוגיות בחגים - סיוט או נס, מאת מתי ויינברג
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEj4Kce4cDeSlsZ-lQo0B9LXy7YMVTEqzN07SMGhp_GhdC9vhJ5M9W5KhrFya0aIrIRJhJ5WK7MSKPrDBTBc6WDJqKjPKq6kUkl_kNFciMwtgJEC7nUnVuGQBvNkTwrLvN1nLoBKXkML0zH5/s1600/%25D7%2597%25D7%2592%25D7%2599%25D7%259D.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEj4Kce4cDeSlsZ-lQo0B9LXy7YMVTEqzN07SMGhp_GhdC9vhJ5M9W5KhrFya0aIrIRJhJ5WK7MSKPrDBTBc6WDJqKjPKq6kUkl_kNFciMwtgJEC7nUnVuGQBvNkTwrLvN1nLoBKXkML0zH5/s72-c/%25D7%2597%25D7%2592%25D7%2599%25D7%259D.jpg
BliGil - משפחה ויחסים
http://family.bligil.co.il/2019/03/blog-post.html
http://family.bligil.co.il/
http://family.bligil.co.il/
http://family.bligil.co.il/2019/03/blog-post.html
true
3012596660710644700
UTF-8
טוען את כל הרשומות לא נמצאו רשומות כל הכתבות קרא עוד השב בטל תגובה מחק By Home עמודים רשומות כל הכתבות מומלץ עבורך! תגיות ארכיון חיפוש כל הרשומות לא נמצאו נתונים התואמים לנתונים שהזנת חזרה לעמוד הבית ראשון שני שלישי רביעי חמישי שישי שבת יום א יום ב יום ג יום ד יום ה יום ו שבת ינואר פברואר מרץ אפריל מאי יוני יולי אוגוסט ספטמבר אוקטובר נובמבר דצמבר ינו פבר מרץ אפר מאי יונ יול אוג ספט אוק נוב דצמ עכשיו לפני דקה לפני $$1$$ דקות לפני שעה לפני $$1$$ שעות Yesterday לפני $$1$$ ימים לפני $$1$$ שבועות יותר מ-5 שבועות עוקבים עקוב THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share. STEP 2: Click the link you shared to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy