--> טיפים למעבר דירה בגיל מבוגר לדירה קטנה ומותאמת, מאת מזי טמים | BliGil - משפחה ויחסים

טיפים למעבר דירה בגיל מבוגר לדירה קטנה ומותאמת, מאת מזי טמים

הילדים עזבו את הבית (סוף סוף!) ומגיעים רק לארוחות שישי וחג או להשאיר את הנכדים לבייבי סיטר ואתם כבר מרגישים שהבית גדול עליכם. יכול להיו...



הילדים עזבו את הבית (סוף סוף!) ומגיעים רק לארוחות שישי וחג או להשאיר את הנכדים לבייבי סיטר ואתם כבר מרגישים שהבית גדול עליכם. יכול להיות שגם נשארתם לבד ואתם מרגישים מעט אבודים ללא ילדים בבית גדול אם כל כך הרבה חדרים שאין בהם צורך, ואתם מתחילים לחשוב על מעבר דירה. מדובר בגיל שבו רוב האנשים חושבים את אותה המחשבה, שהגיע הזמן לעבור לדירה קטנה ומתאימה יותר.

ואכן, בגילאי 50 פלוס אנחנו רואים לא מעט אנשים שמוכרים את הבית הדו קומתי או את הדירה מרובת החדרים ועוד לא ממהרים אמנם לרשום את עצמם לדיור מוגן, אבל כן רוכשים לעצמם דירה קטנה יותר, נוחה יותר ומתאימה לצרכים שלהם. רגע לפני שאתם מתחילים לחפש דירה ולארוז, כמה טיפים שחשוב לתת עליהם את הדעת:

1. הדירה צרכה להתאים לכם ולצרכים שלכם לעוד הרבה שנים קדימה. כמו שחשבתם על ילדים ועל התאמת הבית אליהם, כך תחשבו הפעם על עצמכם. כלומר - דירה שתהיה נוחה ונגישה גם כאשר תזדקנו במספר שנים, פתחים רחבים, רהיטים בגובה מותאם, מתגי חשמל ושקעים בהתאם, נוחות כניסה ויציאה, יותר ממעלית אחת למקרה שיש תקלה, נגישות נוחה לחניה והנגשת מוצרי ופריטי הבית בהתאם.

2. הילדים והנכדים לא גרים בבית אבל כן מבקרים, מומלץ לשמור חדר אחד שישמש כחדר אורחים לילדים ולנכדים כשהם נשארים ללון, בו אפשר גם לאחסן את הצעצועים והמשחקים של הנכדים ולהוציא רק כשהם באים. בנוסף, אין צורך כבר בשולחן אוכל גדול ומלא בכיסאות לשימוש יומיומי, כדאי לארגן פינת אוכל נעימה, וצידה לרכוש שולחן נפתח וכיסאות שאפשר לאחסן ולהוציא שמארחים.

3. הגעתם לשלב האריזה- לא צריך לקחת הכל! זה הזמן למיין את הזכרונות ולהחליט מה הולך אתכם (רק מה שבאמת צריך ונחוץ), מה הולך לתרומה וממה אפשר כבר להיפרד לשלום. זה בדיוק הזמן לקרוא לכל אחד מהילדים בכדי שייקח סוף סוף את כל הדברים שאחסן בבית של אמא ואבא במהלך השנים וגם להעביר הלאה אל הילדים רהיטים ופריטים שכבר לא תיקחו אתכם לדירה הבאה.

4. שמרו את הזכרונות - סביר להניח שיש לכם לא מעט, היום יש אופציות של שמירת תמונות בתיוק מסודר, במחשב, הכנה בקלות של אלבומים דיגיטליים בלופה למשל כולל תמונות והדפסות על חומרים כמו עץ וקאפה, זה חלילה לא אומר לזרוק את כל אלבומי התמונות אבל אפשר לאחסן אותם בארגז כולל את כל התמונות שהיו תלויות בבית ולבחור את אלה שתרצו לשמור ולמסגר בצורה מיוחדת לבית החדש.

5. ערכו קניות לפי רשימה מסודרת, אל תמהרו לרהט את הבית מחדש בכל מה שבא ליד. אחרי שבחרתם מה עובר אתכם הכינו רשימה מה חסר בהתאם לגודל ומבנה הדירה החדשה ובזמן הרכישה זכרו שחשוב נוחות, גובה ורוחב של הרהיטים פרקטיות שימושית לעוד כמה שנים.

6. מעבר דירה הוא תהליך לא קל, לכן אל תהססו לבקש עזרה - לא צריך לעשות הכל לבד. גם לא צריך להסתמך על העזרה של הילדים והנכדים. אפשר לקחת עזרה מסודרת ומקצועית באריזה, ניקיון, מעבר ופריקה.

בהצלחה בשלב החדש בחיים!
מזי טמים 
סידור ארונות יעוץ בהום סטיילינג וסדנאות לסידור הבית http://www.mazal4u.co.il/

תגובות

שם

גישור,3,טיפול,2,יחסים,6,יעוץ,10,
rtl
item
BliGil - משפחה ויחסים: טיפים למעבר דירה בגיל מבוגר לדירה קטנה ומותאמת, מאת מזי טמים
טיפים למעבר דירה בגיל מבוגר לדירה קטנה ומותאמת, מאת מזי טמים
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhpIAuh70I_Z7bTZCo7uMcXEWfhVnvJBK9Slg2yR30-L12HWd3veLW2uuU66k3zJ5d4RcG6aeozyza5nZaemo8iQ8giuLO8Q4U6Pa_-u0ou4ad-HgaHRpzxqERP-fXWNQGVUhdsJBK94-pK/s1600/large+house.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhpIAuh70I_Z7bTZCo7uMcXEWfhVnvJBK9Slg2yR30-L12HWd3veLW2uuU66k3zJ5d4RcG6aeozyza5nZaemo8iQ8giuLO8Q4U6Pa_-u0ou4ad-HgaHRpzxqERP-fXWNQGVUhdsJBK94-pK/s72-c/large+house.jpg
BliGil - משפחה ויחסים
http://family.bligil.co.il/2019/11/blog-post.html
http://family.bligil.co.il/
http://family.bligil.co.il/
http://family.bligil.co.il/2019/11/blog-post.html
true
3012596660710644700
UTF-8
טוען את כל הרשומות לא נמצאו רשומות כל הכתבות קרא עוד השב בטל תגובה מחק By Home עמודים רשומות כל הכתבות מומלץ עבורך! תגיות ארכיון חיפוש כל הרשומות לא נמצאו נתונים התואמים לנתונים שהזנת חזרה לעמוד הבית ראשון שני שלישי רביעי חמישי שישי שבת יום א יום ב יום ג יום ד יום ה יום ו שבת ינואר פברואר מרץ אפריל מאי יוני יולי אוגוסט ספטמבר אוקטובר נובמבר דצמבר ינו פבר מרץ אפר מאי יונ יול אוג ספט אוק נוב דצמ עכשיו לפני דקה לפני $$1$$ דקות לפני שעה לפני $$1$$ שעות Yesterday לפני $$1$$ ימים לפני $$1$$ שבועות יותר מ-5 שבועות עוקבים עקוב THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share. STEP 2: Click the link you shared to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy