--> איך לשמור על קשר עם הנכדים, מאת שרה זלוף | BliGil - משפחה ויחסים

איך לשמור על קשר עם הנכדים, מאת שרה זלוף

אין ספק שהקורונה נכנסה לחיינו כרוח סערה ועשתה לנו בלגן – צורת הלימודים והעבודה השתנתה, הרבה דברים השתנו ועוד ישתנו ואני בספק אם אי פעם נח...


אין ספק שהקורונה נכנסה לחיינו כרוח סערה ועשתה לנו בלגן – צורת הלימודים והעבודה השתנתה, הרבה דברים השתנו ועוד ישתנו ואני בספק אם אי פעם נחזור למה שהכרנו עד לא מזמן. מה שאני יודעת בוודאות הוא שכולנו צריכים להסתגל ולהתרגל למצב החדש שנכפה עלינו. אין לי בעיה להתמודד עם סגירת חנויות, הגבלת שעות יציאה ואפילו לעבודה מהבית כבר התרגלתי, אבל לא לראות את הנכדים – עד כאן !

עבורי הנכדים הם כמו אויר לנשימה לקבל מהם שיחת טלפון, להתכונן לקראת הביקור שלהם בערב שישי, לשמור את כל הציורים שלהם על דלת המקרר – עבורי זה המטען הכי שווה שיש. תודו שחיבוק או נשיקה מהנכדים נותנים לכם כח להתמודד עם הכל. אבל מה לעשות שכדי להתגבר על התקופה הלא ברורה הזו, אנחנו צריכים לשמור מרחק?

תודה לך טכנולוגיה

כבן אדם פרקטי שפחות אוהב להתבכיין על המצב, החלטתי לבדוק איך פלאי הטכנולוגיה יכולים לעזור לי לשמור על קשר רציף עם הנכדים ושאר בני המשפחה. אז את הוואטסאפ כולנו מכירים, הרי אין יום שאנחנו לא מקבלים לפחות סרטון אחד של הנכדה עומדת במרכז הסלון ועושה חיקוי של הגננת. אבל האם יש עוד טכנולוגיות שאנחנו יכולים להשתמש בהם כדי לשמור על קשר משפחתי ? או במילים אחרות, מה זה הזום הזה שכולם מדברים עליו ? זום היא דוגמא אחת מני רבות לאפליקציות המיועדות למפגשי וידיאו מרובי משתתפים. או בשפת העם, שיחת וידיאו עם יותר משני משתתפים. עד היום האפליקציה היתה בשימוש בחברות הייטק, אבל בימים אלה היא הפכה לאפליקציה הנפוצה ביותר בקרב הורים, מורים, ילדים ותאמינו או לא גם מאמני כושר – כן, כולם מעבירים את עצמם לעולם הווירטואלי.

נא להישמע לחוקי הבית - שימו לב טוב טוב, כי יש חוקים חדשים שאנחנו כסבים וסבתות צריכים ללמוד וליישם 

1. בלי הפתעות – אל תתקשרו בלי להודיע כי אתם לא יודעים מה קורה עכשיו בבית. צלצול השיחה הנכנסת יכול להפריע בארוחת הצהריים, או בזמן הכנת השיעורים ולהסיח את דעתם של הילדים מהשגרה שקבעו ההורים. ההמלצה שלי היא לשלוח הודעה או להתקשר להורים לפני שמתקשרים בוידיאו. אם ההורים לא ענו כנראה שהם עסוקים, אל תעלבו ואל תכעסו. גם עליהם עוברת תקופה לא פשוטה ולא תמיד שיחה איתכם באה בזמן המתאים. קבלו את זה בהבנה ופשוט.....נסו שוב מאוחר יותר אבל בלי להיות נודניקים.

2. זמן זה זמן – אמא שלי תמיד אמרה לי שאם קבעתי פגישה אסור לי לגרום לאדם שמצפה לי לחכות. זה לא מנומס. החלטתם על שעה לשיחת וידיאו עם הילדים? הגיעו מוכנים, אל תכוונו את המצלמה תוך כדי, אל תבדקו את הרמקול – בזמן שאתם מתארגנים הנכדים יאבדו סבלנות והשיחה תסתיים עוד לפני שהתחילה, לא חבל? אם קבעתם זמן מסוים, הקפידו להתחיל בזמן ולסיים בזמן. זיכרו שלנכדים יש סדר יום שחשוב להורים לעמוד בו, אל תמשכו את השיחה מעבר לזמן שנקבע.

3. גלו סבלנות – הנכדים מאוד אוהבים את המסך כי הוא לא דורש מהם מאמץ, הם רק יושבים על הספה ובוהים. בשיחת וידיאו אנחנו מצפים מהם לקחת חלק פעיל - לשתף סיפורים אולי אפילו לעשות לנו הצגה. רב הילדים עדיין לא רגילים לצורה כזו של תקשורת איתנו ולכן לא בטוח שישתפו פעולה. אל תכעסו עליהם, הם לא עושים את זה בכוונה, אם הנכדים לא משתפים פעולה סיימו את השיחה בנשיקה ואל תגידו כלום להורים (קשה להם גם ככה).

4. גלו יצירתיות – רוצים שיתוף פעולה מהנכדים? הכינו להם איזו פעילות, הפתיעו אותם עם תחפושת מצחיקה או ספרו להם סיפור. ככל שתפתיעו אותם יותר, כך הם ירצו יותר לדבר איתכם. לנכדים שלי אני מספרת איך הלכתי בבוקר למכולת ובדרך פגשתי גמד קטן שאיבד את הבית שלו, אז שמתי אותו בכיס ו.....הבנתם אותי. כדי לייצר שיחת וידיאו עם הנכדים צריך לעניין אותם, לסקרן אותם ולהפתיע אותם.

5. התנהגו בהתאם – שיחת וידיאו מעבירה לצד השני את כל מה שמתרחש בבית לכן הקפידו לכבות רעשי רקע כמו טלוויזיה או שידורי רדיו, הקפידו לא להתפרץ לדברים של אחרים והכי חשוב הקפידו להתלבש בצורה מכובדת - זה כיף לבלות את היום בפיג'מה אבל אף אחד מבני המשפחה לא רוצה לראות את סבא חיים עם גופיית לבנה ותחתוני בוקסר.

אגב, תוכלו לנצל את הזמן הפנוי בבית כדי לצלם סרטונים מצחיקים (חיקויים, מקריאים סיפור, מטיילים בשכונה) ולשלוח לנכדים ולהורים. אמנם לא תראו את התגובה שלהם בזמן אמת, אבל זה מאוד ישמח אותם ויעזור לכם להעביר את הזמן מהר יותר. זכרו, עם כל הגעגועים לנכדים וכל הרצון להרגיש קרובים אליהם, אנחנו צריכים להתחשב גם בהורים שלהם. נצלו את החופש, תהנו מכל רגע ותאזרו כוחות כי ברגע שהחיים יחזרו לשגרה - אנחנו נחזור להיות בייביסיטר במשרה מלאה.

שרה זלוף, מטפלת זוגית ומשפחתית saraz.co.il

תגובות

BLOGGER: 3
Loading...
שם

גישור,3,טיפול,2,יחסים,6,יעוץ,10,
rtl
item
BliGil - משפחה ויחסים: איך לשמור על קשר עם הנכדים, מאת שרה זלוף
איך לשמור על קשר עם הנכדים, מאת שרה זלוף
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgMjGAol7p8OyvAaGm3NVxmssy6XcgLknZJfGsrwqybSBn4udFMDKjbXVhGL55vay8YWw11EoBkYYk8SH3lAzEBbj5wgIs_1iJtclpM-4X9ba0DkuLPQvdZlJZnk_mIHWfveu3cCpCcn4IU/s1600/%25D7%2595%25D7%2599%25D7%2593%25D7%2590%25D7%2595+%25D7%25A0%25D7%259B%25D7%2593.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgMjGAol7p8OyvAaGm3NVxmssy6XcgLknZJfGsrwqybSBn4udFMDKjbXVhGL55vay8YWw11EoBkYYk8SH3lAzEBbj5wgIs_1iJtclpM-4X9ba0DkuLPQvdZlJZnk_mIHWfveu3cCpCcn4IU/s72-c/%25D7%2595%25D7%2599%25D7%2593%25D7%2590%25D7%2595+%25D7%25A0%25D7%259B%25D7%2593.jpg
BliGil - משפחה ויחסים
http://family.bligil.co.il/2020/03/blog-post_29.html
http://family.bligil.co.il/
http://family.bligil.co.il/
http://family.bligil.co.il/2020/03/blog-post_29.html
true
3012596660710644700
UTF-8
טוען את כל הרשומות לא נמצאו רשומות כל הכתבות קרא עוד השב בטל תגובה מחק By Home עמודים רשומות כל הכתבות מומלץ עבורך! תגיות ארכיון חיפוש כל הרשומות לא נמצאו נתונים התואמים לנתונים שהזנת חזרה לעמוד הבית ראשון שני שלישי רביעי חמישי שישי שבת יום א יום ב יום ג יום ד יום ה יום ו שבת ינואר פברואר מרץ אפריל מאי יוני יולי אוגוסט ספטמבר אוקטובר נובמבר דצמבר ינו פבר מרץ אפר מאי יונ יול אוג ספט אוק נוב דצמ עכשיו לפני דקה לפני $$1$$ דקות לפני שעה לפני $$1$$ שעות Yesterday לפני $$1$$ ימים לפני $$1$$ שבועות יותר מ-5 שבועות עוקבים עקוב THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share. STEP 2: Click the link you shared to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy